پنج‌شنبه , 2 می 2024 - 12:53 ب.ظ

لوازم آرایشگاه مردانه | لیست کامل وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

اگر قصد خرید و تهیه لوازم آرایشگاه مردانه را دارید. میبایست لیستی تهیه کنید و همچنین نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید لوازم مورد نیازتان را بدون کمبود و با بهترین درجه کیفیت تهیه نمایید. در این مقاله راهنمای خرید وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه  کامل ترین لیست وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه ، نکاتی که قبل از خرید وسایل آرایشگاه مردانه باید بدانید ، معرفی بهترین برند های وسایل آرایشگاه مردانه و نکات نگهداری صحیح از لوازم آرایشگاه را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

لوازم آرایشگاه مردانه
وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

لیست کامل لوازم آرایشگاه مردانه

1 – قیچی آرایشگری

قیچی نیز یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه میباشدقیچی ها در دو نوع کات و  پیتاژ در آرایشگاه های مردانه کاربرد دارند. با توجه تنوع بسیار  بالای قیچی ها انتخاب یک قیچی با کیفیت کمی دشوار میباشداما شما میتوانید هنگام خرید با توجه به خصوصیاتی مانند: اصلی بودن ، ضد زنگ بودن ، سبک بودن ، راحت بودن ، تیز بودن و مناسب با سایز دستتان بودن یک قیچی با کیفیت برای آرایشگاهتان تهیه کنید.

همچنین از بهترین برند های قیچی آرایشگاه میتوان به برند های پرطرفدار (ساوی ، شین ، سامکو ، جگوار ، مکس جورنال ، ورژن و دی کات) اشاره کرد.

2 –  دستگاه وکس

اخیرا موم یا همان وکس در بین مردان نیز طرفدارانی پیدا کرده است برای حذف موهای زائد بینی و بالای ابرو و خط ریش و زیر حلق از آن استفاده میکنند.

3 –   ماشین اصلاح

همانطور که میدانید ماشین اصلاح یکی از اصلی ترین و کاربردی تجهیزات آرایشگاه میباشد. مخصوصا برای انواع فید مو که در سال 1400 طرفداران زیادی دارد ماشین های اصلاح دارای تنوع بسیار زیادی در بازار میباشند. از این رو هنگام خرید این محصول باید نهایت دقتتان را به خرج دهید. از خصوصیات بهترین ماشین های اصلاح آرایشگاه میتوان به ضد زنگ بودن تیغه ، داشتن سیم بلند و با کیفیت ، قابلیت تعویض تیغه ، مقاوم بودن دربرابر ضربه ، وزن مناسب ، همراه داشتن شانه ها و داشتن شاسی تنظیم تیغه اشاره کرد.

طبق تحقیقات گسترده سایت مشاور کالا از بهترین و پرطرفدار ترین برند های تولید کننده ماشین اصلاح آرایشگاه میتوان به برندهای (فیلیپس ، موزر ، جیمی ، رمینگتون ، کیمی ، و پاناسونیک) اشاره کرد. ماشین های اصلاح در سه نوع ریش تراش ، خط زن ، و اصلاح مو در آرایگاه ها کاربرد دارن

4 –  سشوار

سشوار یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین وسایل آرایشگاه میباشد. از کاربردهای سشوار میتوان به خشک کردن مو ، حالت دهی ، رنگ کردن اشاره کرد. سشوار ها تنوع بسیار زیادی دارند. اما از خصوصیات بهترین سشوار ها برای آرایشگاه میتوان به داشتن کلاهک ، کلید تنظیم دما ، داشتن سیم بلند ، قدرت بالا ، مقاوم در برابر ضربه اشاره کرد. همچنین برند های (بابیلیس ، فیلیپس ، گوماتو، پرومکس و بوش و کومکس ) از بهترین برند های سشوار هستند.

5 – صندلی آرایشگاهی

صندلی آرایشگاه یکی از فاکتورهای اصلی در جذب مشتری و راحتی خودتان میباشد. صندلی های آرایشگری با تنوع بسیار بالا در بازار یافت میشوند و شما میتوانید با توجه به علاقه و میزان بودجه مورد نظر یک صندلی مناسب تهیه کنی . از خصوصیات یک صندلی مناسب میتواند به داشتن قابلیت خوابیدن پشتی ، تنظیم ارتفاع دستی و یا اتوماتیک ، داشتن نشیمن گاه نرم و راحتی اشاره کرد.

6 –   اتو مو یکی دیگر از لوازم آرایشگاه مردانه

همانطور که میدانید اتو مو یکی از اصلی ترین لوازم آرایشگاه میباشد. اتو موها اغلب برای حالت دهی موها و صاف کردن موهای فر مورد استفاده قرار میگیرند. از مهم ترین نکاتی که قبل از انتخاب اتو مو باید مورد بررسی قرار بگیرد میتوان به اصل بودن محصول ، نوع برند محصول ، طول سیم محصول و داشتن قابلیت تنظیم دما اشاره کرد.

7 – صندلی سر شور

صندلی سرشور یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز آرایشگاه مردانه میباشداز صندلی های سرشور برای شستن مو ، رنگ کردن و غیره کارهای شستشو استفاده میشود. صندلی های سرشور با تنوع بسیار زیادی در بازار به فروش میرسند. از خصوصیات یک صندلی سرشور با کیفیت میتوان به داشتن چرم اصل ، شیر آلات ضد زنگ ، راحتی گردن ، نشیمنگاه مناسب اشاره کرد.

صندلی های سرشور اغلب توسط برند های داخلی تولید و به بازار عرضه میشوند. از معروف ترین و پرطرفدار ترین برند های تولید کننده صندلی سرشور میتوان به برند های صنعت نوار ، پرشین کلاسیک ، بهمن صنعت و آرمیتا اشاره کرد.

8 – صندلی انتظار

صندلی انتظار نیز یکی دیگر از ضروری ترین تجهیزات آرایشگاه مردانه میباشد. امروزه انواع مختلفی از صندلی های انتظار از جمله: تکی و بهم چسبیده در بازار یافت میشوند. که انتخاب هرکدام از این مدل ها به سلیقه شما بستگی دارد. از مهمترین نکاتی که در زمان خرید صندلی انتظار باید مورد بررسی قرار بگیرد میتوان به راحتی صندلی ، سایز و اندازه صندلی ، جنس روکش صندلی و قیمت اشاره کرد.

9 –  ترولی یا میز متحرک

ترولی ها و یا میز کار های متحرک اغلب در سالن های آرایشی، رستوران ها، فروشگاه هاف اتاق های عمل و … استفاده میشوند. میز های ترولی به شما این امکان را میدهد که در کمترین زمان ممکن به تجهیزات اصلی تان از جمله ماشین اصلاح، سشوار، قیچی، آب پاش و … دسترسی داشته باشید. همچنین استفاده از ترولی در آرایشگاه میتواند فضای جذابی برای سالن شما ایجاد کند که این میتواند یک امتیاز بزرگ برای جذب مشتری باشد.

خوشبختانه امروزه ترولی ها در سایز ها و مدل های مختلف در بازار به فروش میرسند و شما میبایست با توجه به نوع کاربری، رنگ دکور، سایز محصول، توان باربری و سلیقه تان یک ترولی آرایشگاهی جذاب خریداری کنید

10 – آب پاش ، موپران و لوازم فرعی

به ترولی ، گیره مو ، موچین ، دسته تیغ ، آب پاش ، شانه ، برس ، موپران و پیشبند لوازم فرعی میگویند. شانه و برس فوت و فن های مهمی دارند که در کیفیت کار تاثیرات مهمی دارند. این محصولات را میتوانید در بازار و با قیمت های مناسب تهیه کنید. کیفیت این محصولات با توجه به قیمتشان متغیر میباشند. ولی درکل خرید این محصولات هزینه زیادی برای شما ندارد.

11 – لوازم آرایشی بهداشتی

ابزار و مواد مراقبت از پوست و مو

این دسته شامل ابزار و موادی است که از آن برای حالت دهی، ترمیم و به طور کلی مواردی به جز کوتاهی مو استفاده می شوند. وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه که در این دسته جای می گیرند شامل مواردی است که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • ابزارها: وسایلی همچون موارد زیر در این دسته قرار خواهند گرفت
    • سشوار: از این وسیله برای خشک کردن و حالت دادن به مو استفاده می‌شود.
    • اتو مو: از این ابزار برای صاف کردن مو به وسیله حرارت استفاده می‌شود. ضمناً در پروسه کراتینه گرم مو نیز از این ابزار یاری گرفته می‌شود.
    • سرشوی: محلی است که مشتری پس از نشستن روی آن سر خود را در آن قرار داده تا آرایشگر به شستن موهای وی بپردازد.
    • دستگاه های مراقبت از پوست مانند میکرو نیدلینگ و دستگاه میکرودرم و موارد دیگر
  • مواد: مواد شیمیایی خود به دو دسته مراقبتی و زیبایی تقسیم می شوند
    • شوینده ها و ماسک ها
      • شامپو
      • ماسک مو
      • سرم مو
      • نرم کننده ها
    • مواد شیمیایی زیبایی
      • رنگ مو
      • کراتینه
      • دکلره
      • و موارد مشابه دیگر

سایر وسایل مورد نیاز برای آرایشگاه مردانه

وسایل و مواردی که تا این بخش از متن به آن ها اشاره شد، حداقل تجهیزات لازم برای افتتاح مغازه آرایشگری مردانه است، البته باید اشاره کنیم که صندلی آرایشگری از جمله وسایلی است که به دلیل بدیهی بودن امر از خاطر نشان کردن آن صرف نظر شده است. دیگر تجهیزاتی که برای افتتاح آرایشگاه مردانه احتیاج خواهید داشت شامل موارد زیر خواهند بود:

  • پایه نگهدارنده سشوار
  • انوع گیره های نگهدارنده مو
  • وسایل مربوط به مصرف مواد شیمیایی مانند کاسه و فرچه رنگ مو
  • پیش بند
  • مواد مصرفی (مانند تیغ، الکل، پنبه و …)
  • وسایل نظافت مانند طی و جارو

برای تهیه بهترین محصولات آرایشگاهی می توانید به وبسایت گوماتوشاپ مراجعه کنید.

 

دیگران می خوانند:

دانلود برنامه آموزشیار پلاس

بهترین آرایشگاه های ایرانی در تورنتو کانادا

آرایش محبوب زنان کشور‌های مختلف

آرایش شب یلدا ؛ انواع میکاپ یلدایی چشم، لب و صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *